Ons verhaal

Beeldvorming /

Ons verhaal begint met de verhalen van onze klanten. Hun inspirerende ideeën en plannen vatten wij in beeld om publiek te overtuigen.

In de jaren negentig van de vorige eeuw bood 3D de mogelijkheid om verhalen te vertellen zoals niet eerder was vertoond.  Een paar industrieel ontwerpers, een ingenieur en een econoom deelden de liefde voor 3D, ontwerp en beeldvorming. Dat was het begin van DPI Animation House.

Toen internet het grote publiek nog moest bereiken en de inzet van computeranimaties nog een beslissing van een Raad van Bestuur was, hadden wij het idee dat goede content essentieel was voor zichtbaarheid op het web.

Without deviation from the norm, progress is not possible.

Zappa

aboutus_demo

Ons werk werd gezien en er werd over gesproken. Storytelling kreeg er een dimensie bij. Meer opdrachten volgden en de portfolio breidde zich rap uit. DPI werd een instituut dat trouwe klanten en medewerkers aan zich wist te binden. Ons werk en onze manier van werken viel in de prijzen. Dat streelt, maar nog veel meer plezier halen we uit de successen en waardering van onze opdrachtgevers.

Na veel mensen te hebben opgeleid en de ruimte te geven zich zelfstandig te ontwikkelen werden 3D, interactie en internet volwassen. Internet werd steeds sneller en snelheid bood meer mogelijkheden. Onze eerste configurators werden in 1999 al ontwikkeld, de eerste multitouch en augmented reality toepassingen in 2006. Iphones waren nog niet verkrijgbaar.

De wereld verandert sneller dan we ons kunnen voorstellen. DPI blijft nieuwsgierig naar de mogelijkheden en nieuwe technieken die in aantocht zijn. Specialisten staan niet stil en worden weer meer generalisten.  Met elkaar werken we samen in multidisciplinaire teams om publiek en klanten van anderen blijvend te binden aan merken en bedrijven.

  • Zilveren Ooievaar 2008, Best Entrepreneur The Hague
  • 2e Dutch Interactive Award 2010, Beick.nl
  • Gouden Reiger 2010, Best Animation ‘Beelden aan Zee’
  • Best Practice 2011, Virtueel Platform NAi AR-Postzegel (co-productie Gummo)
  • Goud European Design Awards 2012, NAi AR-Postzegel (co-productie Gummo)

DPI zit in de IJsvis. Met uitzicht op de haven. De zuidwestenwind blaast onze koppen leeg.

Hoe wij werken /

U houdt van snel, gedegen en duidelijk? Wij ook. Vandaar strak projectmanagement en improvisatievermogen, voor als het even anders loopt.

proces_dpi

DPI beschikt over een ijzersterk conceptteam dat bestaat uit adviseurs, designers en ingenieurs. Dit multidisciplinaire team buigt zich over uw vraagstuk en draagt oplossingen aan. Daarbij wordt nooit voorbijgegaan aan de context van uw organisatie. Haalbaarheid binnen tijd en budget worden vooraf met u besproken.

Het projectmanagement ligt in handen van adviseurs. Een projectmanager is bij ons geen doorgeefluik. DPI heeft de voorkeur voor de Agile methodiek SCRUM. Daarmee halen wij het maximale uit uw budget en kunnen wij inspelen op veranderde inzichten. Onverwachte financiële tegenvallers worden met deze werkwijze vermeden en onderhoudskosten beperkt.

Nog niet iedereen is bekend en overtuigd van de kracht van Agile. DPI werkt dan ook nog steeds op de traditionele waterval methode waarbij vooraf overeengekomen specificaties (een script, een ontwerp of raamwerk) exact worden uitgevoerd door betrokken professionals.

Ons netwerk /

DPI is een degelijk en zelfstandig bedrijf. Wij trekken graag met anderen op met aanvullende kwaliteiten. Ideeën en ervaringen worden gemakkelijk gedeeld. Onze rol varieert continue. Soms leidend in complexe projecten, dan weer samen of bescheiden als onderaannemer.

Sparta
Sparta
Coca cola
Coca cola
Monster energy
Monster energy
Coca cola
Coca cola
sparta
sparta
sparta
sparta
Monster energy
Monster energy
Coca cola
Coca cola
Coca cola
Coca cola
Monster energy
Monster energy
sparta
sparta
Coca cola
Coca cola